ESPRIT
Az Esprit története tulajdonképpen egy szerelmi történettel indult. Doug Tompkins és Susie Russel 1963-ban ismerkedtek meg, három hónappal később összeházasodtak, 5 évvel később pedig megalapították az Esprit márkát. A házaspár ugyanis a divat iránti szenvedélyen, lelkesedésen és végtelen energián is osztozott, ezért már csak a tökéletes nevet kellett megtalálni márkájuknak. Ez lett az „Esprit”, vagyis lélek, melyhez alig egy hónapon belül meg is született a tökéletes logó. Egyszerű, letisztult és elegáns volt, ezek a fogalmak pedig a mai napig meghatározóak a márka filozófiájában, így nem is változtattak sokat a logón az évek során.Az alapítók számára mindig is a szeretet, a béke és a harmónia voltak a legfőbb értékek, amit a márka a mai napig hangsúlyoz. Fontos számukra a környezettudatosság, a társadalmi felelősségvállalás, valamint a kiállás emberjogi kérdésekben, legyen szó akár toleranciáról, egyenlőségről, jótékonyságról vagy egészségtudatosságról. Az Esprit hiteles és aktív ezeken a területeken, melynek során számos híresség is segíti munkájukat, pl. Gwyneth Paltrow, Gisele Bündchen vagy Christy Turlington.